När Falkenbergs kommun vände sig till oss på Made by Media var deras mål tydliga: de ville stötta stadens företagare genom att attrahera fler personer med efterfrågad kompetens att flytta till Falkenberg samt få fler att se Falkenberg som en plats för hela livet.
Detta blev startskottet för ett långsiktigt samarbete där vi löpande hjälper kommunen att locka och inspirera fler att bo, arbeta och leva livet i Falkenberg.
För att nå dessa mål krävdes en genomtänkt kampanj med dynamisk kommunikation, riktad mot rätt målgrupper. Det handlade inte bara om att fånga uppmärksamhet – vi ville få folk att skapa en relation till platsen genom att lyfta fram Falkenberg som den dynamiska och attraktiva livsplatsen det är.
Inledningen av samarbetet resulterade i framtagningen av vår kampanj "Lev livet i Falkenberg". Vårt mål med kampanjen var att positionera Falkenberg som mer än bara ett besöksmål - det är en plats där människor kan leva och verka i en framåtsträvande miljö utan kompromisser. Falkenberg gör sig ofta känd som den lilla staden för sommarvistelser och naturnära upplevelser, men vi ville visa att det också är en plats för stora drömmar, växande familjer och allt som hör livet till.
Vi designade och utvecklade en ny hemsida där kampanjens budskap kommunicerades genom videointervjuer med företagare och invånare. Hemsidan blev navet för hur det är att leva livet i Falkenberg.
Utöver att skapa och lansera kampanjen "Lev livet i Falkenberg" har vi på Made by Media löpande hanterat hela den digitala marknadsföringen.
För att säkerställa att kampanjen nådde rätt målgrupper runt om i landet, utvecklade vi en genomtänkt digital strategi. Resultatet blev en effektiv digital närvaro som nådde ut till relevanta personer över hela landet.
För att säkerställa att kampanjen nådde rätt målgrupper runt om i landet, utvecklade vi en genomtänkt digital strategi. Resultatet blev en effektiv digital närvaro som nådde ut till relevanta personer över hela landet.
Vi designade och utvecklade en ny hemsida där kampanjens budskap kommunicerades genom videointervjuer med företagare och invånare. Hemsidan blev navet för hur det är att leva livet i Falkenberg.
Utöver att skapa och lansera kampanjen "Lev livet i Falkenberg" har vi på Made by Media löpande hanterat hela den digitala marknadsföringen.
Utöver att skapa och lansera kampanjen "Lev livet i Falkenberg" har vi på Made by Media löpande hanterat den digitala marknadsföringen. Genom ett strategiskt upplägg har vi hjälpt dem att nå rätt målgrupper vid rätt tidpunkter genom digitala kanaler. Vi har arbetat med allt från sociala medier till annonsering och innehållsskapande.
Vår roll har varit att säkerställa att kampanjens budskap når ut på ett effektivt sätt. Vi har tagit fram engagerande innehåll och optimerat annonser för att skapa maximal synlighet och engagemang, vilket har stärkt Falkenbergs digitala närvaro och bidragit till att fler fått upp ögonen för Falkenberg som en attraktiv plats att leva, bo och arbeta i.